Selasa, 26 Agustus 2014

uthållighet är nyckeln

Från min erfarenhet, har jag varit på många diskussionsgrupper och har talat med många andra likasinnade. Den ena ämne som alltid tycks uppstå är hur man får massiv försäljning direkt.

Från min erfarenhet, har jag varit på många diskussionsgrupper och har talat med många andra likasinnade. Den ena ämne som alltid tycks uppstå är hur man får massiv försäljning direkt.

Inte bara massiva försäljning men snabba omsättningen. Bra låt mig klara upp något för dig. Skapa MASSIVA försäljning tar mycket engagemang, uthållighet och framför allt tålamod. För att inte tala planering och pengar!

Se den olyckliga delen är att människor ger upp. Inte nog med att de ger upp, men de brukar ge upp precis innan de lyckas. Jag har en vän som har försökt 4 gånger för att starta en takläggning företag och hålla den igång. Jag frågade honom, vilken typ av marknadsplan hade du?

Han sa "väl inget egentligen, jag försökte att förlita sig på mun till mun reklam för att få mig igång och några annonser här och där".

Nu, inte få mig fel, om du kan få en fantastisk "ord eller mun" kampanj går kommer du inte ha några problem. Se problemet var inte att min vän inte kunde göra arbetet, men att hans "intressesfär" var mycket liten. Därför var han har problem att få ordet i munnen som arbetar för honom!

Så jag föreslog för honom att han placerar en liten annons i tidningen runt omgivningarna. Det visade sig att han redan hade provat en annons i tidningen, men han hade placerat en engångsannons nästan storleken på hela tidningen och knappast fått någon affär av det. Som aldrig ihåg kostade honom en förmögenhet.

Jag förklarade för honom att uthållighet är nyckeln, ja en massa människor kommer att se annonsen, men så snart de är klara att läsa den, kommer de att glömma det någonsin existerat. Så jag sa till honom, ta en liten 15-20 ord annons och lägga den där för resten av året!

rör sig på lite, hans annons började litet men sedan blev mer och mer lönsamt! Se det tar ca 21 gånger för dina besökare att se din annons förrän du gör en försäljning.

21 gånger Martin ???

Ja om det ... vi är så mättad med annonser den måste vara märkta i våra sinnen innan vi ens kan minnas bara en specifik. anledningen till att ha min vän lagt ut en liten annons i stället för en massiv helsidesannons var att låta sina potentiella kunder att vänja sig det faktum att han inte kommer någonstans och hans affärs verkade legitim och lönsam.

Det handlar om att få in dina framtidsutsikter undermedvetna och stanna där tills de är redo att köpa!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar